نوید دانایی:
به گزارش تابناک  سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با بیان اینکه تاکنون ۴۷۵ نفر با آزمایش مثبت کرونا در شهرهای زیرمجموعه این دانشگاه شناسایی شده‌اند، گفت: ۸۲درصد این افراد بهبود پیدا کرده اند.
کد خبر: ۸۳۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 14 April 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان: شیوع بیماری‌های کلیوی در شهرهای خشک ...

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان،ظهر سه شنبه در نشست خبری که از طریق فضای مجازی با طرح پرسش خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، بابیان اینکه تا به امروز ۴۷۵ بیمار با آمار مثبت کرونا در حوزه مدیریت دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان شناسایی‌شده است، ابراز داشت: تا به این لحظه ۳۹۱ نفر یعنی حدود ۸۲ درصد بیماران با تشخیص کرونا از بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه مرخص شدند که با توجه به متوسط کشوری شرایط خوبی در ارائه خدمات بهداشت و درمان این شهرستان‌ها وجود دارد.

وی ضمن بیان اینکه در بین اطلاعات و آمار شاید نگرانی‌هایی ایجادشده باشد که در سمنان به نسبت جمعیت تعداد موارد مثبت زیاد گزارش‌شده است، افزود: این به معنا نیست که تعداد مبتلایان سمنان، نسبت به سایر نقاط بیشتر است بلکه تعداد موارد مثبت بیشتری در بین بیماران کشف و منجر به رعایت قرنطینه و توصیه‌های بهداشتی شده است.

نوید دانایی ضمن بیان اینکه از تعداد ۴۷۵ بیمار با تست مثبت ۵۶ درصد مرد و ۴۴ درصد زن هستند، افزود: میانگین سنی افراد مبتلابه کرونا در حوزه مدیریت این دانشگاه ۵۵.۵ سال و میانگین فوت‌شدگان ۷۱ سال است که این آمارها با نرم جهانی مطابقت دارد.

دانایی ضمن بیان اینکه باید کوشید تا چرخه انتقال ویروس قطع شود که این مهم با کنترل ارتباطات جمعی افراد قابل دست‌یابی خواهد بود، تصریح کرد: در میانه زلزله‌ای قرار داریم که تعدادی افراد مبتلابه کرونا شدند در شرایطی که بیشترین استان‌های درگیر قم و گیلان و سپس تهران و اصفهان، مازندران و گلستان بعدی‌ها بودند واضح است وقتی در مجاورت این مناطق قرار داریم طبیعتاً انتقال بیماری به سمنان اتفاق خواهد افتاد.

وی ضمن بیان اینکه در هر اپیدمی باید دید توان سیستم بهداشت و درمان برای پاسخ به نیاز مردم چقدر است، افزود: با زیرساخت مناسبی که طی سال‌های گذشته رخ داد به لطف خدا توان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان به نحوی بود که خوشبختانه درگیر مشکلات خاص نشدیم و نشان داد سیستم بهداشت و درمان کشور چقدر در این حوزه توانست موفق عمل کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه در اوج اپیدمی با ۲۰۰ تا ۲۰۳ بیمار مبتلا حدود ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونایی آماده شد، ابراز داشت: در این شرایط تنها بیش از ۴۰ درصد مجبور به اشغال تخت‌های آماده شد.

دانایی در ادامه تصریح کرد: از میزان ۴۲۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان با ۴۱۷ هزار نفر تماس تلفنی گرفته شد و از سویی ۶۵ هزار نفر وارد سامانه سلامت شدند و اطلاعات خود را ثبت کردند که باید گفت ۹۸ درصد این تماس‌ها مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه هم‌اکنون در اوج بیماری ۵۰ درصد تخت‌های ویژه کورنا در حوزه دانشگاه خالی است، افزود: در خصوص مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نمی‌توان تا پایان اپیدیمی اعلام کرد زیرا معتقدیم زمانی باید از آمار این چنین صحبت کرد که همه کشور در شرایط یکسان باشند که این وضعیت را شاید بتوان به سیل سال قبل قیاس کرد که در آن بحبوحه نمی‌شد استان‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه حتی یک مورد فوت ناشی از کرونا نیز وحشتناک است، ابراز داشت: در یک اپیدمی بیماری واگیر مرگ‌ومیر لاجرم است تا زمانی نمودارهای اپیدمی‌ها فازهای مثبتی نداشته باشد نمی‌توان خبر از توقف ایپیدمی داد همچنین در مرحله مدیریت بیماری قرار داریم که همراهی همه مسئولان در مجموعه استان جای تقدیر دارد.

دانایی ضمن بیان اینکه اولین بیمار دوم اسفندماه در بیمارستان کوثر بستری شد، تصریح کرد: با مشخص شدن اولین نمونه مبتلا، بخش‌های بیمارستان از مبتلایان به کرونا جدا و مراکز درمانی مجزا برای این بیماران در حوزه مدیریت دانشگاه در نظر گرفته شد که این مهم برای شهرستان‌های استان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شکل‌گیری خدمات جامع سلامت به صورت شبانه‌روزی، راه‌اندازی سامانه ۱۹۰ از جمع مواردی بود که در راستای خلوت سازی بیمارستان‌ها صورت گرفت تا تجمع افراد در محیط‌های پرخطر کاهش و تنها افراد مشکوک به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه با این ویروس ناگزیر باید زندگی کرد، ابراز داشت: باید حتماً در ادامه برنامه مشخص در روند این ویروس داشته باشیم که اختصاص انحصاراً بخش مجزا به بیماران کرونایی از جمله این موارد است که باید گفت در صورت همکاری مردم در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان انتظار داشت که اردیبهشت این روند ابتلاء کاهش یابد.

دانایی ضمن بیان اینکه کمبود تجهیزات در حوزه تحت مدیریت دانشگاه سمنان گزارش نشده است، تصریح کرد: برای آینده باید فکر شود و دپو مناسب تجهیزات برای بحران‌های بعدی باید در مراکز درمانی و بیمارستان وجود داشته باشد که خوشبختانه خیران با کمک خیران یک میلیارد تومان و چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طرف اتاق بازرگانی سمنان برای خرید تجهیزات اختصاص یافت.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه اعتباراتی که در راستای بهبود وضعیت ارائه خدمات به بیماران کرونایی اخیراً جذب کردید چقدر بوده است، افزود: اعتبارات در دو قالب استانی و ملی تعریف می‌شود که اعتبارات استانی هنوز وصول نشده اما اعتبارات ملی که در قالب اعتبارات دانشگاه است سقف افزایش یافت و سه میلیارد تومان تزریق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اضافه کرد: روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان مصرفی بیمارستان‌های این دانشگاه شامل ماسک، گان و مواد شوینده که در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید گفت هزینه‌های درمان در مجموعه قابل توجه بوده است و امیدواریم با تزریق منابع بتوانیم خدمت بهتری در مجموعه استان ارائه دهیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار